"Look Beyond Borders"

  • Klient Amnesty International
  • Branża Non profit
  • Rok produkcji 2016
  • Produkt Amnesty International
  • Kategorie Kampanie społeczne i CSR, Działania PR, Film internetowy i mobilny

#LookBeyondBordes to filmowy eksperyment, w którym wzięli udział ludzie z różnych klas społecznych, o innych pasjach i zawodach. Byli to z jednej strony Europejczycy, m.in. Polacy, Włosi, Niemcy, Belgowie, z drugiej uchodźcy przebywający na terenie Europy nie dłużej niż kilka miesięcy. Ich...

#LookBeyondBordes to filmowy eksperyment, w którym wzięli udział ludzie z różnych klas społecznych, o innych pasjach i zawodach. Byli to z jednej strony Europejczycy, m.in. Polacy, Włosi, Niemcy, Belgowie, z drugiej uchodźcy przebywający na terenie Europy nie dłużej niż kilka miesięcy. Ich zadaniem było patrzenie sobie w oczy przez 4 minuty. W wyniku takiego kontaktu wzrokowego okazało się, że na ich twarzach szybko pojawiały się emocje. Choć był to eksperyment trwający zaledwie dwa dni, a przeprowadzono go w Berlinie, niedaleko Checkpoint Charlie, mówiono o nim na całym świecie. Artykuły na jego temat opublikowały najważniejsze, czytane przez setki milionów ludzi media takie jak CNN, Huffington Post, India Today i wiele innych. Pomysł eksperymentu i filmu narodził się w Polsce. Do inicjatywy Amnesty International Polska dołączył Sekretariat Międzynarodowy w Londynie, a także inne sekcje krajowe tej organizacji. Dzięki temu film wystartował w Internecie równolegle w wielu krajach m.in. Polsce, Niemczech, Czechach i na Węgrzech. Wiemy, że stał się inspiracją do stworzenia kolejnych eksperymentów na całym świecie, które już niedługo będzie można zobaczyć w Internecie. Za koncepcję i kreację filmu odpowiadała agencja DDB&Tribal. Spot wyreżyserował Bartosz Dombrowski z Papaya Films zaś operatorem został Kuba Kijowski. Za działania PR w ramach projektu odpowiadała agencja Big Picture. Wszystkie agencje zaangażowały się w pracę pro-bono.