KRÓLEWSKIE: Web development kampanii

  • Klient Grupa Żywiec
  • Branża Napoje alkoholowe
  • Rok produkcji 2022
  • Produkt Web development kampanii
  • Kategorie Kampanie interaktywne, Kampanie zintegrowane, Reklama outdoor, Reklama w mediach społecznościowych, Ilustracja, Napoje alkoholowe, Edukacja społeczna i CSR, Formaty mediowe lub reklamowe

Warszawa ma swój niepowtarzalny charakter dzięki mieszkańcom. Tym, którzy żyją tu od zawsze, i tym, którzy dopiero się tu przeprowadzili. Którzy coś tworzą lub inspirują do tworzenia. Którzy podejmują działanie sami lub wolą pracować w grupie. Królewskie postanowiło docenić codziennych bohaterów...

Warszawa ma swój niepowtarzalny charakter dzięki mieszkańcom. Tym, którzy żyją tu od zawsze, i tym, którzy dopiero się tu przeprowadzili. Którzy coś tworzą lub inspirują do tworzenia. Którzy podejmują działanie sami lub wolą pracować w grupie. Królewskie postanowiło docenić codziennych bohaterów stolicy! Z etykiety piwa Królewskie spogląda Zygmunt III Waza. Ten, który baczenie na Warszawę ma z wysokości kolumny, ustawionej wieki temu w centrum miasta. Dał on początek warszawskiej stołeczność, przydając miastu królewskiego, a z czasem prezydenckiego i rządowego splendoru. Królewskie, jako najbardziej warszawskie z piw, czerpiąc z historii stolicy, szuka też związków z jej nowoczesną tożsamością. Chce stać się częścią miasta żywego i kolorowego, pełnego nowych kontekstów kulturowych i społecznych. Królewskie postanowiło znaleźć i pokazać codziennych bohaterów Warszawy. Ludzi, którzy żyjąc w stolicy, tworzą miasto tu i teraz. „Krok po kroku, sprawiasz, że powstaje coś ważnego – dla ciebie i dla innych. W tym cała moc. To dzięki Tobie Warszawa ma swój niepowtarzalny charakter. (…) Współtworzysz to miasto i możesz z dumą powiedzieć: jestem znany z Warszawy” – marka ogłosiła w specjalnym manifeście i zaprosiła mieszkańców do wyjątkowej akcji… Każdy warszawiak mógł trafić na wielki mural stworzony przez artystów w centrum Warszawy. Na powierzchni 240 m kw. namalowano 150 twarzy, z których wszystkie ułożyły się w geograficzny kształt miasta. Każdy z portretów miał wielkość 42-calowego telewizora, bohaterowie mogli więc łatwo rozpoznać się na grafice. Dla kampanii stworzonej przez TWIN.digital collective zbudowaliśmy dedykowaną stronę internetową. To za jej pośrednictwem warszawiacy mogli dodawać zdjęcia. Algorytm sztucznej inteligencji (AI) przerabiał je na styl komiksowy. Tak przygotowane ilustracje posłużyły artystom do stworzenia portretów na reklamie. Na stronie udostępniliśmy również fotografię gotowego muralu tak, by łatwo można było się na nim odnaleźć i udostępnić go w mediach społecznościowych. Umieściliśmy też na niej osiemnaście osobistych historii ludzi, którzy aktywnie tworzą tożsamość współczesnej Warszawy. Byli wśród nich rzemieślnicy, artyści i aktywiści. Jak Marian Cegielski, który od ponad czterdziestu lat prowadzi na Ochocie pracownię grawerską, czy Agnieszka Bykowska-Giler, znana z Żoliborza „Dama z wiertarką”, która kancelarię prawną zmieniła na skrzynkę z narzędziami i organizuje warsztaty majsterkowania.