Filmy za kody

  • Klient Coca-Cola
  • Branża Napoje bezalkoholowe
  • Rok produkcji 2010
  • Produkt Coca-Cola
  • Kategorie Kampanie zintegrowane, Reklama Digital, Reklama interaktywna, Serwisy internetowe, Strategia zintegrowana

Wspólna akcja Coca-Cola i iPlex wypromowała usługę VOD w Polsce i pomogła sprzedać więcej Coli. Celem kampanii było zwiększenie sprzedaży 1-litrowych butelek Coca-Coli. Kiedy ludzie otwierają taką butelkę? Z badań wynikało, że wieczorem, w czasie odpoczynku w domu. Najpopularniejszą formą...

Wspólna akcja Coca-Cola i iPlex wypromowała usługę VOD w Polsce i pomogła sprzedać więcej Coli. Celem kampanii było zwiększenie sprzedaży 1-litrowych butelek Coca-Coli. Kiedy ludzie otwierają taką butelkę? Z badań wynikało, że wieczorem, w czasie odpoczynku w domu. Najpopularniejszą formą odpoczynku w domu jest zaś wspólne oglądanie TV lub (także wspólne) czytanie i oglądanie różnych treści online. Postanowiliśmy wykorzystać to w przewrotny sposób - zamiast puszczać ludziom filmy reklamowe w internecie, postanowiliśmy dać im to, czego szukają: ciekawych filmów za darmo, a markę wpleść w ten komunikat. Stworzyliśmy nie tylko kampanię, ale całą mechanikę promocji „filmy za kody”. Wiedzieliśmy, że dobry film zawsze jest mile widzianym prezentem dla osób siedzących wieczorem w domu. Zasady promocji były proste: kod spod nakrętki należało wpisać na stronie programu lojalnościowego marki albo wysłać SMSem. W zamian otrzymywało się kod uprawniający do darmowego skorzystania z nowej wówczas na rynku usługi: internetowego video-on-demand. Wspólnie z serwisem iPlex.pl stworzyliśmy „specjalną kolekcję Coca-Cola” – zestaw 80 filmów które można było obejrzeć po podaniu kodu z promocji. Wszystkie filmy z kolekcji były wyraźnie oznaczone w serwisie iPlex, aby było od razu wiadomo, co można dostać w prezencie od Coli. Pierwszą odnogą promocji projektu było dotarcie do fanów kina. Wiarygodność projektu gwarantowała nam współpraca z filmweb.pl, gdzie czytając informacje o filmach z kolekcji Coca-Coli użytkownik był przekierowywany na iPlex, aby mógł obejrzeć dany film w zamian za kod. Jednocześnie w wyszukiwarkach pojawiały się linki sponsorowane wszystkim, którzy szukali ciekawych filmów oraz filmów do oglądania w internecie. Oczywiście VOD jest też atrakcyjną alternatywą dla zwykłego telewidza – dlatego kolekcja Coca-Coli promowana była w TV-guide’ach w internecie jako alternatywa do programu telewizyjnego. Dodatkowe wsparcie zapewniała kampania bannerowa w godzinach wieczornych, gdy internauci korzystają z sieci w domu i szukają rozrywki na wieczór.