NETIA

  • Klient Netia SA
  • Branża Telekomunikacja
  • Rok produkcji 2011
  • Produkt Netia - marka telekomunikacyjna
  • Kategorie Identyfikacja wizualna, Opakowania, Projektowanie graficzne, Reklama Drukowana

Netia miała bardzo przestarzałą, niezbyt wyrazistą i typowo „telekomunikacyjną" identyfikację, zostaliśmy więc poproszeni o odświeżenie jej wizerunku. Jednak po przeprowadzeniu procesu analizy i opracowaniu strategii komunikacji wizualnej, zaproponowaliśmy kompletną zmianę systemu identyfikacji....

Netia miała bardzo przestarzałą, niezbyt wyrazistą i typowo „telekomunikacyjną" identyfikację, zostaliśmy więc poproszeni o odświeżenie jej wizerunku. Jednak po przeprowadzeniu procesu analizy i opracowaniu strategii komunikacji wizualnej, zaproponowaliśmy kompletną zmianę systemu identyfikacji. Wynikiem tego była diametralna zmiana myślenia klienta o własnym wizerunku, którą w Netii nazwano „rebrainingiem”. Zadanie Naszym zadaniem było stworzenie nowego logo oraz systemu identyfikacji, dzięki któremu Netia miała być postrzegana jako nowoczesna i dynamiczna firma, zdolna konkurować w obecnych realiach rynku telekomunikacyjnego. Nowa identyfikacja skierowana była także do młodszych odbiorców. Zanim zaczęliśmy pracę projektową, musieliśmy zrozumieć, czym jest dzisiaj telekomunikacja. Zdaliśmy sobie sprawę, iż jest to najszybciej zmieniająca się i najbardziej nieprzewidywalna branża. Przyglądając się portalom społecznościowym, zobaczyliśmy, jak wielka siła kryje się w pojedynczym człowieku, w jednostce. Zrozumieliśmy wówczas, że logo i cały system muszą właśnie to odzwierciedlać. Zależało nam na stworzeniu wizualnej formy Internetu, telekomunikacji, czyli tego, co niewidoczne i nienamacalne. Rozwiązanie Tak powstał pomysł na kropki, które przedstawiają „atomy/cząsteczki Internetu". Zbiór kropek stanowi wizualizację tego, co dziś w komunikacji jest najważniejsze, czyli „social network". System identyfikacji wizualnej stanowiący zbiór pojedynczych punktów, które razem mogą stworzyć wszystko, jest zawsze żywy, zmienny i otwarty. Kropki są kolorowe, dzięki czemu udaje się budować pozytywny, radosny przekaz, będący podstawą skutecznej komunikacji. To narzędzie pozwala nam łatwiej mówić o Internecie i łatwiej go pokazywać. Możemy także docierać do odbiorcy poprzez total branding w bardzo zróżnicowany, nieoczekiwany sposób. Nie ma zatem logo w tradycyjnym znaczeniu. Nie ma stałego sygnetu, stałej formy. Jest zmienny zbiór kropek, który komunikuje kreatywność i żywy charakter Netii. Drugą częścią logo jest logotyp, który równoważy przekaz kropek poprzez swój poważny i techniczny font. Budzi zaufanie. Nowy system spełnił oczekiwania klienta i nasze. Badania potwierdziły bardzo pozytywny odbiór nowej identyfikacji oraz zmianę postrzegania firmy zgodną z założeniami. Nagrody Good Design Award 2013 European Design Awards 2012: Brand Logo Srebro – Logo Netia European Design Awards 2012: Brand Implementation Brąz – Identyfikacja wizualna Netia Kreatura 2012 Kreatura – Identyfikacja wizualna Netia KTR 2012 Srebro – Identyfikacja wizualna Netia Złote Orły 2011 Wyróżnienie – Identyfikacja wizualna Netia (kategoria: Wizerunek firmy) Red Dot: Communication Design 2011 Red Dot Award – Netia (Corporate Identity)