Nie ma życia bez bzykania

  • Klient ZT Kruszwica
  • Branża FMCG
  • Rok produkcji 2011
  • Produkt Kujawski
  • Kategorie Akcje specjalne, Aplikacje i serwisy mobilne, Kampanie społeczne i CSR, Działania PR, Kampanie interaktywne, Kampanie zintegrowane, Product placement, Reklama interaktywna, Reklama w mediach społecznościowych, Serwisy internetowe, Strategia zintegrowana

'Z Kujawskim pomagamy pszczołom' to duża akcja edukująca Polaków o tym, jak ważne są pszczoły i że grozi im wyginięcie. Dzięki edukacji wszyscy mogli poznać sposób na przekształcenie swojego 'kawałka zieleni' (ogród, balkon) w miejsce przyjazne pszczołom. WYZWANIE: Z niewyjaśnionych przyczyn...

'Z Kujawskim pomagamy pszczołom' to duża akcja edukująca Polaków o tym, jak ważne są pszczoły i że grozi im wyginięcie. Dzięki edukacji wszyscy mogli poznać sposób na przekształcenie swojego 'kawałka zieleni' (ogród, balkon) w miejsce przyjazne pszczołom. WYZWANIE: Z niewyjaśnionych przyczyn populacja pszczół dramatycznie spada. Ponieważ pszczoły zapylają 75% roślin jadalnych, ich wyginięcie zagraża całej ludzkości. Jak więc pomóc pszczołom (i nam) przetrwać? ROZWIĄZANIE: Z Kujawskim edukujemy ludzi, jak ważne dla naszego życia są pszczoły i jakie niebezpieczeństwa im grożą. Przekazujemy wiedzę w formie zaskakujących ciekawostek na temat życia pszczół i zapraszamy do wirtualnego ogródka. W angażujący sposób pokazujemy w nim, jak my sami możemy zmienić własne ogródki i balkony, aby stały się przyjazne pszczołom (skoro obecny stan wiedzy naukowej jest niewystarczający dla bardziej systemowych działań). REZULTATY: Wywołaliśmy olbrzymią dyskusję dotyczącą problemu – zdanie z dwuznacznego teasera kampanii Nie ma życia bez bzykania pojawiło się w internecie ponad 173 000 razy. Ponad 30 000 osób założyło wirtualny ogródek. Istotnie wzrosła świadomość roli pszczół w ekosystemie i tego, że grozi im wyginięcie. Aż 42% badanych była przekonana, że pszczoły należy chronić (vs 35% przed akcją).