Niezniszczalna Tęcza

  • Klient Ben&Jerry's
  • Branża FMCG
  • Rok produkcji 2018
  • Produkt event CSR
  • Kategorie Ambient Advertising, Buzz marketing, Event marketing, Design, Edukacja społeczna i CSR, PR&Event

Zorganizowaliśmy bezprecedensową akcję dla Ben & Jerry’s (Unilever). Razem ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości odtworzyliśmy tęczę na placu Zbawiciela w Warszawie. W nowej odsłonie, zaledwie na kilka godzin przed Paradą Równości, tęcza znów stała się...

Zorganizowaliśmy bezprecedensową akcję dla Ben & Jerry’s (Unilever). Razem ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości odtworzyliśmy tęczę na placu Zbawiciela w Warszawie. W nowej odsłonie, zaledwie na kilka godzin przed Paradą Równości, tęcza znów stała się uniwersalnym symbolem Warszawy pięknej, różnorodnej, pełnej niezniszczalnej miłości, pokoju, tolerancji oraz praw osób LGBT. I jak na prawdziwym niebie, była równie zjawiskowa – w postaci wodno-świetlnego hologramu, tej samej wielkości co dawna kwiatowa instalacja. Pierwsza instalacja tęczy według pomysłu Julity Wójcik pojawiła się w centrum stolicy w 2012 roku w radosnych okolicznościach - polskiej prezydencji w UE, otwarcia Euro 2012, Parady Równości. Choć była później siedmiokrotnie podpalana przez nacjonalistów i przeciwników praw osób LGBT, a w konsekwencji usunięta w 2015, chcieliśmy przypomnieć warszawiakom właśnie te wspaniałe chwile i wartości, które symbolizowała. Akcję z hologramową, ognioodporną tęczą relacjonowały polskie i światowe media – m.in. TVN24, „Newsweek Polska”, „The Washington Post”, „Independent”, „China Post”, „The Telegraph, „Attitude”, Al Jazeera, Fox News, ABC, MC NBC czy branżowe „Campaign” i „Trend Hunter”. Inicjatywa Ben & Jerry's jest wynikiem silnie rozwiniętej misji społecznej. Choć marka w Polsce jest obecna od 2017 roku, została założona 40 lat temu i od samego początku istnienia wykorzystuje symbol tęczy w swojej komunikacji. Mocno wierzy także w znaczenie społeczeństwa integracyjnego z równymi prawami, w którym każda kochająca para, niezależnie od płci, powinna mieć możliwość zawarcia małżeństwa. Już w 1989 roku w stanie Vermont, skąd firma się wywodzi, na długo zanim wprowadzono w USA równość małżeńską, Ben & Jerry’s objęła ubezpieczeniem zdrowotnym partnerów pracowników, w tym też tych tej samej płci. Natomiast by uczcić wprowadzenie w USA równości małżeńskiej, zmieniła nazwę swojego sztandarowego smaku lodów Chocolate Chip Cookie Dough na "I Dough, I Dough". Marka Ben & Jerry’s oficjalnie wspierała także Paradę Równości w Warszawie. Miała swoje stanowisko w Miasteczku Równości, gdzie jej przedstawiciele rozmawiali na temat równości małżeńskiej z warszawiakami. Nie zabrakło tam także lodów. Równolegle prowadzona była kampania w social mediach. Akcją z tęczą i Paradą Równości marka rozpoczęła długofalową kampanię na rzecz praw osób LGBT w Polsce.