PZU

  • Klient PZU SA
  • Branża Ubezpieczenia i inwestycje
  • Rok produkcji 2012
  • Produkt PZU
  • Kategorie Identyfikacja wizualna, Projektowanie graficzne, Reklama Drukowana

Zadanie Naszym zadaniem była gruntowna zmiana wizerunku PZU, największej i najstarszej firmy ubezpieczeniowej w Polsce, która ze względu na niezmieniane przez lata logo oraz system identyfikacji była przez klientów postrzegana jako stary, PRL-owski moloch. Głównym i najważniejszym założeniem...

Zadanie Naszym zadaniem była gruntowna zmiana wizerunku PZU, największej i najstarszej firmy ubezpieczeniowej w Polsce, która ze względu na niezmieniane przez lata logo oraz system identyfikacji była przez klientów postrzegana jako stary, PRL-owski moloch. Głównym i najważniejszym założeniem briefu było stworzenie wizerunku marki PZU jako rzetelnej i nowoczesnej firmy ubezpieczeniowej, wyróżniającej się prostymi i czytelnymi procedurami. Największym wyzwaniem było stworzenie identyfikacji nowoczesnej marki z uwzględnieniem jej 200-letniej tradycji. Nowy system miał być praktyczny oraz stanowić skuteczne narzędzie komunikacyjne zarówno w nowych mediach, jak i w nadal obecnych w branży ubezpieczeniowej niskojakościowych odbitkach ksero. Rozwiązanie Przeprowadziliśmy wnikliwą analizę starego systemu identyfikacji wizualnej i wyróżniliśmy jego główne problemy. Zaprojektowaliśmy nowoczesny i minimalistyczny znak, który nawiązuje do pierwszych powojennych logotypów PZU oraz podkreśla doświadczenie i tradycję marki. Znak składa się z grubej obręczy, która symbolizuje bezpieczeństwo i opiekę, dając równocześnie poczucie solidności i stabilności. Z formy znaku wywodzi się czytelny i spójny system identyfikacji, którego podstawą są nawiasy. Nawiasy te symbolizują dłonie otaczające hasła reklamowe i motywy graficzne. Są one na tyle charakterystyczne, że natychmiast identyfikują markę. Nowa identyfikacja PZU jest czysta i gwarantuje ponadczasowość. Logo marki jest mocne, przyciąga uwagę i wybija się wśród istniejących na rynku znaków konkurencji. Swym prostym kształtem komunikuje nowe wartości PZU. Dzięki formie koła znak ma optymalną ekspozycję przy najróżniejszych formatach i spełnia założenia briefu. Na początku wdrażania nowego systemu zaprojektowane przez nas logo wzbudzało dużo emocji i kontrowersji z uwagi na odważną zmianę i prostą formę. Jednak z badań przeprowadzonych przez PZU wynika, że stworzona identyfikacja jest bardzo dobrze odbierana przez konsumentów. Potwierdzają to również badania neuromarketingowe. Cały system wpisuje się w charakter firmy i buduje jej nowy wizerunek w pożądany sposób. Nowa identyfikacja wizualna PZU sprawiła, że osoby poniżej 30. roku życia zaczynają myśleć o tej firmie jako o swoim potencjalnym ubezpieczycielu, co wcześniej nie miało miejsca. Według Andrzeja Klesyka, prezesa PZU S.A., jest to najważniejszy skutek zmiany wizerunkowej marki.