SZKOLNA KASA OSZCZĘDNOŚCI PKO BANK POLSKI

  • Klient PKO Bank Polski
  • Branża
  • Rok produkcji 2011
  • Produkt Szkolna Kasa Oszczędności
  • Kategorie Identyfikacja wizualna, Opakowania, Projektowanie graficzne, Reklama Drukowana, Reklama Film/TV

Zadanie Naszym zadaniem było stworzenie systemu, który będzie wyrazisty i przebije się do kolorowego, pełnego wrażeń świata dzieci. Zadanie było tym trudniejsze, że stworzony przez nas projekt musiał być atrakcyjny zarówno dla 7-latka, jak i dla 14-latka – dwóch bardzo różnych odbiorców....

Zadanie Naszym zadaniem było stworzenie systemu, który będzie wyrazisty i przebije się do kolorowego, pełnego wrażeń świata dzieci. Zadanie było tym trudniejsze, że stworzony przez nas projekt musiał być atrakcyjny zarówno dla 7-latka, jak i dla 14-latka – dwóch bardzo różnych odbiorców. Jednocześnie identyfikacja wizualna musiała być spójna z nowym wizerunkiem PKO Banku Polskiego. Rozwiązanie Stworzyliśmy system, którego podstawą jest wyrazisty, kolorowy wzór świetnie rozpoznawalny przez dzieci zarówno w szkolnym otoczeniu, jak i poza nim. Przemawiamy do najmłodszych „klientów” ich językiem, poprzez żywą kolorystykę nawiązującą do klocków lego, specjalnie zaprojektowany przez nas font oraz system charakterystycznych ikon. Przedstawione cyfry kojarzą się zarówno z ocenami, jak i z finansami, tworząc tym samym połączenie pomiędzy szkołą a bankiem. Wzór ten jest także punktem wyjścia dla różnych, ciekawych rozwiązań wizualnych, dzięki czemu staje się czymś więcej – plastycznym narzędziem, którym można się bawić oraz przy pomocy którego można dowolnie uatrakcyjniać przekaz. Nowe SKO zostało bardzo pozytywnie odebrane zarówno wśród najmłodszych klientów banku, jak i ich rodziców oraz nauczycieli. Z badań własnych banku wynika, że dzięki rewitalizacji SKO (w tym również nowej jego wizualizacji naszego autorstwa) wzrosła ponad trzykrotnie świadomość, że PKO Bank Polski prowadzi SKO (40% vs 12%). Dane sprzedażowe banku wskazują, że nastąpił znaczny wzrost liczby szkół przystępujących do programu, a co za tym idzie – pozyskiwanych dziennie rachunków.