Ubisoft Watch Dogs

  • Klient Ubisoft
  • Branża Inne
  • Rok produkcji 2014
  • Produkt Watch Dogs
  • Kategorie Akcje specjalne, Launch, Reklama Digital, Reklama w mediach społecznościowych, Serwisy internetowe, Digital

Kampania przebiegła pod hasłem „Hakowanie to nasza broń”. Stworzyliśmy unikalną platformę komunikacji – pod adresem 403.discordia.pl powstał fikcyjny blog Pawła Kruka - hakera, na co dzień eksperta ds. bezpieczeństwa sieci komputerowych. W fazie teaserowej internauci byli o nim informowani...

Kampania przebiegła pod hasłem „Hakowanie to nasza broń”. Stworzyliśmy unikalną platformę komunikacji – pod adresem 403.discordia.pl powstał fikcyjny blog Pawła Kruka - hakera, na co dzień eksperta ds. bezpieczeństwa sieci komputerowych. W fazie teaserowej internauci byli o nim informowani selektywnie na: - blogach i kontekstowych strony internetowych, gdzie umieszczaliśmy treści na temat bezpieczeństwa w sieci - serwisach w społecznościowych, na których hakowaliśmy profile użytkowników W momencie ogłoszenie daty premiery blog obrandowaliśmy motywami z gry Watch_dogs. Od tego momentu rozpoczęliśmy szeroką komunikację gry z wykorzystaniem formatów display na stronach o tematyce technologicznej, rozrywkowej oraz growej. Wykorzystaliśmy serwisy muzyki cyfrowej – Spotify oraz open.fm. Komunikacja z użyciem formatów Rich Media na urządzeniach mobilnych była bardzo dobrze przyjęta przez użytkowników. Bardzo ważnym nośnikiem informacji w kampanii były filmy video z gry publikowane przez Ubisoft, dlatego też serwisy z treściami Video Online były jednym z kluczowych elementów. Media były dobrane kontekstowo, chcieliśmy być jak najbliżej treści związanych z technologią i tematyka bezpieczeństwa w sieci. W dniu premiery ruszyła akcja z blogerami. Ambasadorami kampanii w internecie zostali Michał Górecki oraz Paweł Opydo, których grupa odbiorców pokrywała się z Grupa Celową kampanii. Zwieńczeniem współpracy była gra miejska „geocaching” zorganizowana w Krakowie i Warszawie. Blogerzy opublikowali mapę z 6 punktami w swoich miastach. Zadaniem uczestników było odnalezienie ukrytych kodów do gry na PC. Aby móc zagrać, uczestnicy musieli zrobić sobie zdjęcie z kodem i umieścić je w komentarzu pod postem blogera. Popularność gry przerosła nasze oczekiwania. W ciągu dwóch godzin od opublikowania map wszystkie punkty i kody zostały zdobyte. W grze miejskiej pomógł też satyryczny magazyn internetowy Faktoid, który po raz pierwszy w historii opublikował sponsorowaną „Łamiącą wiadomość”.