Złanocka

  • Klient Viacom International Media Networks (MTV)
  • Branża Inne
  • Rok produkcji 2010
  • Produkt Program "Złanocka"
  • Kategorie Film internetowy i mobilny, Reklama Digital, Reklama Film/TV, Reklama interaktywna, Reklama w mediach społecznościowych, Viral Marketing

Jak sprawić, żeby dorośli nie poszli po dobranocce spać? Wyzwanie Zwiększenie świadomości o nowym niedzielnym, wieczornym paśmie seriali w MTV, a w konsekwencji zwiększenie oglądalności pasma. Rozwiązanie Postawiliśmy sobie dwa naczelne cele: 1. Zaintrygować użytkowników w ciągu...

Jak sprawić, żeby dorośli nie poszli po dobranocce spać? Wyzwanie Zwiększenie świadomości o nowym niedzielnym, wieczornym paśmie seriali w MTV, a w konsekwencji zwiększenie oglądalności pasma. Rozwiązanie Postawiliśmy sobie dwa naczelne cele: 1. Zaintrygować użytkowników w ciągu pierwszych ułamków sekund kontaktu z reklamą. 2. Następnie wywołać uczucie niedosytu, które po obejrzeniu reklamy przełoży się na konkretne działanie – włączenie MTV w niedzielę wieczorem. Tak powstały niestandardowe formy video (rich-media) ze Sławkiem Betoniarzem – kontrowersyjną postacią, która w zabawny sposób prezentuje i poleca wieczorne niedzielne pasmo „Złenocki w MTV”. Sławek spełniał rolę wabika. Jedno spojrzenie na niego sprawiało, że użytkownicy (szczególnie ci z grupy docelowej) chcieli zobaczyć kim jest i co zrobi. Chcieli dać mu głos, dlatego bardzo chętnie odpalali video. Kampania oparta na niestandardowych formach video emitowana była wyłącznie w Internecie. Niezwykle efektywne okazało się zoptymalizowanie mediaplanu tak, aby „zagęszczać” emisję form w miarę zbliżania się niedzielnego wieczoru. Wyniki Kampania cechuje się wyjątkowo wysokimi wskaźnikami CTR: Eyeblaster sidekick - Nasz wynik: CTR 1,94% - Średnia rynkowa: CTR 0,15% Podsumowanie: 12-krotnie wyższy wskaźnik rozwinięć kreacji od średniej. Pre-roll: - Nasz wynik: CTR 3,25% - Średnia rynkowa: CTR 1,20% Podsumowanie: blisko trzykrotnie wyższy CTR od średniej dla tego formatu Screening video na demotywatory.pl: Komentarz: Po raz pierwszy zastosowano screening video w serwisie demotywatory.pl. Użytkownicy byli zaskoczeni zupełnie nową formą reklamową, dlatego udało nam się przebić przez tzw. „banner blindness”. W rezultacie uzyskaliśmy bardzo wysoką średnią. - Nasz wynik: CTR 7,86% - Średnia rynkowa: 0,30% Ostatecznie zrealizowaliśmy wyzwanie postawione przez klienta – zwiększyliśmy oglądalność pasma. Pasmo składało się z dwóch seriali (Jersey Shore oraz Hard Times of RJ Berger). Oto wyniki dla grupy docelowej (13-29): - AMR (average minute rating) Jersey Shore wzrosło o 25% w stosunku do miesiąca poprzedzającego kampanię - AMR Hard Times wzrosło o 10% z miesiąca kampanii na miesiąc następny (Hard Times był nowym serialem na antenie MTV Polska – stąd brak porównania do miesiąca poprzedzającego). Źródło: AGB Nielsen Media Research, 2010, TG: 13-29. Interpretacja: MTV Networks Polska sp. z o.o.