Intel Aktualizuje Bajki

  • Klient Intel
  • Branża Inne
  • Rok produkcji 2022
  • Produkt Kampania społeczna
  • Kategorie Kampanie społeczne i CSR

Stereotypy płciowe sprawiają, że programistki odchodzą z zawodu już w… przedszkolu! Wraz z Intelem i fundacją IT Girls postanowiliśmy odwrócić ten trend. Uznaliśmy, że najwyższa pora, żeby takie bajki włożyć między bajki i napisać je na nowo, albo zaktualizować, jak kto woli... Wspólnie z...

Stereotypy płciowe sprawiają, że programistki odchodzą z zawodu już w… przedszkolu! Wraz z Intelem i fundacją IT Girls postanowiliśmy odwrócić ten trend. Uznaliśmy, że najwyższa pora, żeby takie bajki włożyć między bajki i napisać je na nowo, albo zaktualizować, jak kto woli... Wspólnie z pracownikami firmy Intel, napisaliśmy książkę zawierającą 4 klasyczne bajki: Kopciuszka, Jasia i Małgosię, Roszpunkę oraz Królewnę Śnieżkę i siedmiu krasnoludków. Każda z bajek została zaktualizowana – bohaterki, łącząc zaradność i pomysłowość z technologią, same radzą sobie z przeciwnościami losu. Na landing page akcji wszyscy rodzice i nauczyciele mogli pobrać Bajki Zaktualizowane w formie PDF lub Audiobooka. Każdy z nich mógł także zgłosić swoje przedszkole do udziału w lekcjach prowadzonych przez fundację IT Girls lub samemu pobrać pakiety edukacyjne i przeprowadzić zajęcia samodzielnie w placówce. Kampanii towarzyszył spot video, konferencja prasowa oraz liczne publikacje i wywiady w mediach. Efekty? „Bajki Zaktualizowane” posłużyły do przeprowadzenia pilotażowych lekcji w przedszkolach w Trójmieście oraz w Warszawie. Dzięki połączeniu działań offline z digital i klasycznymi działaniami PR, do warsztatów zgłoszono ponad 400 przedszkoli, a przeprogramowane bajki dotarły do ponad 28 000 dzieci.