Operacja: Kapsel

  • Klient Maspex Wadowice
  • Branża Napoje bezalkoholowe
  • Rok produkcji 2009
  • Produkt Tymbark
  • Kategorie Akcje specjalne, Animacja i gry, Event marketing, Experiental marketing, Film internetowy i mobilny, , Kampanie interaktywne, Kampanie zintegrowane, Reklama Digital, Reklama interaktywna, Serwisy internetowe, Strategia zintegrowana

Alternate Reality Game. Unikatowa rozgrywka, która wychodzi poza ekrany monitorów. Nie naśladuje rzeczywistości, definiuje ją na nowo. Według własnych zasad. Wciągająca fabuła, która zaciera granicę pomiędzy prawdą, a fikcją. To nie użytkownik w nią gra. To ona kieruje nim. Operacja na żywym...

Alternate Reality Game. Unikatowa rozgrywka, która wychodzi poza ekrany monitorów. Nie naśladuje rzeczywistości, definiuje ją na nowo. Według własnych zasad. Wciągająca fabuła, która zaciera granicę pomiędzy prawdą, a fikcją. To nie użytkownik w nią gra. To ona kieruje nim. Operacja na żywym organiźmie marki. Operacja: Kapsel. Aby wyróżnić markę Tymbark spośród innych działań reklamowych prowadzonych w Internecie oraz zakomunikować jej długoletnią tradycję, stworzyliśmy emocjonującą grę typu ARG. Jej wciągająca historia, oparta na wyróżniających cechach produktu, na dwa miesiące zaangażowała do zabawy tysiące fanów. Scenariusz rozgrywki zakładał długofalową interakcję z marką oraz wykorzystanie maksymalnej ilości kanałów komunikacji. Kampania stała się bezprecedensową w Polsce formą rozrywki interaktywnej, która wprowadziła odbiorców w zupełnie nowe obszary komunikacji. Na potrzeby projektu przygotowaliśmy liczne strony internetowe, na których gracze rozwiązywali zagadki i zbierali informacje powiązane z fabułą akcji. Komunikacja z uczestnikami prowadzona była za pomocą mediów społecznościowych oraz zewnętrznych portali. Działania wykroczyły również poza świat wirtualny. Objęły rozmowy telefoniczne, wysyłkę wskazówek do graczy oraz, wieńczącą całość projektu, zabawę miejską. Wciągający charakter rozgrywki oraz konieczność kooperacji z innymi użytkownikami, sprawiły, że zasięg kampanii skutecznie się zwiększał. Szeroko pojęta sieć społeczna stała się naturalnym nośnikiem komunikacji marki i pozwoliła nowym użytkownikom dotrzeć do głównej platformy komunikacyjnej. Powstała aktywna i czynnie współpracująca mikrospołeczność zgromadzona wokół akcji. Na forach zabawy i w serwisach społecznościowych gracze wymienili ponad 2 tys. wiadomości i aktywnie zapraszali nowych użytkowników. Podczas trwania akcji serwis kapesl.pl odwiedziło ponad 400 000 unikalnych użytkowników.