Sprzątanie miasta

  • Klient Serwis ogłoszeń lokalnych Tablica.pl
  • Branża Usługi detaliczne i publiczne
  • Rok produkcji 2011
  • Produkt Tablica.pl
  • Kategorie Ambient Advertising, Kampanie zintegrowane, Reklama w mediach społecznościowych, Strategia zintegrowana

W ramach akcji ambientowej WGPO – sprzątania Wiszących Gdzie Popadnie Ogłoszeń, zaśmiecające ogłoszenia wieszane przez mieszkańców Warszawy i Poznania na słupach, skrzynkach i przystankach, usunięto ze 180 miejsc. Ogłoszenia zostały przeniesione w lepsze miejsce – do serwisu ogłoszeniowego...

W ramach akcji ambientowej WGPO – sprzątania Wiszących Gdzie Popadnie Ogłoszeń, zaśmiecające ogłoszenia wieszane przez mieszkańców Warszawy i Poznania na słupach, skrzynkach i przystankach, usunięto ze 180 miejsc. Ogłoszenia zostały przeniesione w lepsze miejsce – do serwisu ogłoszeniowego Tablica.pl, a miasta stały się czystsze. IDEA: Duża grupa Polaków wciąż nie zna zalet serwisów sprzedaży lokalnej. Zamiast tego, korzystają oni z nieskutecznego sposobu, który zaśmieca nasze ulice. Akcja oczyszczania miasta, w której Wiszące Gdzie Popadnie Ogłoszenia (na słupach, przystankach, szybach) są przenoszone do serwisu Tablica.pl a miejsca uprzątnięte i oczyszczone, wskazuje jaki jest lepszy sposób pozbycia się rzeczy, których nie potrzebujemy. 8 grup sprzątających przemierzało największe polskie miasta fotografując, ściągając i przenosząc zaśmiecające ogłoszenia na stronę internetową http://sprzataniemiasta.pl/. Na miejscu ogłoszeń zostawała adhezyjna (bezklejowa) wlepka, informująca, że “wszystkie ogłoszenia zostały przeniesione na tablica.pl”. W ciągu 5-ciu dni ponad 1000 ogłoszeń zostało przeniesionych w lepsze miejsce. Uwaga lokalnej społeczności została zwrócona na sposób w jaki sprzedawanie niepotrzebnych przedmiotów jest najskuteczniejsze. A miasta stały się odrobinę czystsze. Akcja guerillowa jest uzupełnieniem kampanii „Sprzedawaj po sąsiedzku”, która toczy się w telewizji, radio i internecie. Pomysł koncentruje się na zaprezentowaniu prostego sposobu na pozbycie się rzeczy, których nie potrzebujemy, a które mogą przydać się innym. Podkreśla lokalny charakter serwisu Tablica.pl, eksponując plusy odbioru osobistego – transakcje zawierane łatwo, szybko, po sąsiedzku. EEFEKTY: W efekcie kampanii liczba ogłoszeń umieszczonych na tablica.pl wzrosła ze 170 tys. do przeszło 900 tysięcy. Tablica.pl wyprzedziła lidera na rynku, osiągając znacznie wyższą ilość wizyt w serwisie, a ilość fanów na Facebooku wzrosła o 10 000.