Łódź Kreuje

  • Klient Urząd Miasta Łodzi
  • Branża
  • Rok produkcji 2012
  • Produkt Miasto Łódź
  • Kategorie Film internetowy i mobilny, Marketing Miejsc, Reklama Film/TV

Łódź Kreuje "Łódź? Niekoniecznie..." Tło: Łódź to trzecie, co do wielkości miasto Polski. Leżące w samym sercu Europy ma za sobą historię przemysłowego i ekonomicznego upadku w latach 90-tych XX wieku. Niewątpliwą zaletą miasta jest postindustrialna atmosfera, którą tworzą kamienice z...

Łódź Kreuje "Łódź? Niekoniecznie..." Tło: Łódź to trzecie, co do wielkości miasto Polski. Leżące w samym sercu Europy ma za sobą historię przemysłowego i ekonomicznego upadku w latach 90-tych XX wieku. Niewątpliwą zaletą miasta jest postindustrialna atmosfera, którą tworzą kamienice z początku XX wieku i niezliczone opuszczone fabryki. W 2011 Urząd Miasta Łodzi zdecydował się rozpisać konkurs na strategię promującą Łódź jako centrum przemysłów kreatywnych. Jej częścią było stworzenie i realizacja czterech 20-sekundowanych spotów przeznaczonych do emisji w telewizji oraz oraz kilkuminutowego filmu przeznaczonego do emisji w sieci. Za ich realizację odpowiadało K2. Wyzwanie: Spoty stanowią część szerszej, zaplanowanej na wiele lat strategii promocji Łodzi jako miasta kreatywnego, wspierającego i rodzącego innowację. Aby zbudować wiarygodny przekaz zamknięty w 20 sekundach musieliśmy odnaleźć prawdę o Łodzi. Strategia: Strategię oparliśmy o archetyp Feniksa odradzającego się z popiołów – koncepcie obecnym w zbiorowej świadomości. Upadłe drzewo nie jest martwe – wręcz przeciwnie – daje ono życie milionowi nowych drzew. To esencja cyklu natury, który odnosi się także do tak dużych organizmów jak miasta. Dlatego właśnie stare łódzkie fabryki nie stoją całkiem puste. Dalej pracują w nich ludzie. Już nie robotnicy tekstylni, ale architekci, projektanci czy graficy. Praca nigdy się nie skończyła, po prostu zmieniła swój charakter. Miejska tkanka nie obumarła – raczej jej molekuły się przeorganizowały. Insight: Kreatywna siła Łodzi ma swoje źródło właśnie w jej upadku. Upadek tworzy i legitymizuje kreatywność łodzian. Wyniki: Rozległy earned media coverage (TV, radio, prasa drukowana i online, social media appearance). Ponad 30 tys. osłon dłuższego spotu na YouTube w pierwszym tygodniu emisji oraz prawie 25 tys. odsłon spotów przeznaczonych do emisji TV. Więcej: http://www.k2.pl/#!/pl/realizacje/element/lodz/