Lepiej pożyczać z banku niż od rodziny

  • Klient ING Bank Śląski
  • Branża Bankowość
  • Rok produkcji 2012
  • Produkt Pożyczka
  • Kategorie Reklama Film/TV

Wyzwanie ING Bank Śląski musi znaleźć miejsce na zatłoczonym rynku pożyczek. Zachowując wizerunek banku „z klasą” i kontynuując dotychczasowy sposób komunikacji musi dotrzeć do zupełnie nowej dla banku grupy docelowej – pożyczkobiorców. Dodatkowym wyzwaniem jest znaleźć w tej grupie interesujących...

Wyzwanie ING Bank Śląski musi znaleźć miejsce na zatłoczonym rynku pożyczek. Zachowując wizerunek banku „z klasą” i kontynuując dotychczasowy sposób komunikacji musi dotrzeć do zupełnie nowej dla banku grupy docelowej – pożyczkobiorców. Dodatkowym wyzwaniem jest znaleźć w tej grupie interesujących i rozwojowych klientów, którzy w przyszłości mogą kupić inne produkty Banku. Strategia komunikacji. Biorąc po uwagę wyzwanie oraz bariery wybranej grupy docelowej, należało udowodnić, że pożyczka w banku jest łatwa do wzięcia i prosta. Zarówno komunikacja jak i produkt miały przekonać odbiorców, że łatwiej i prościej jest pożyczyć z banku, niż z jakiekolwiek innego źródła. W pierwszej fazie kampanii pożyczka przeciwstawiona była wygranej w teleturnieju. Druga faza kampanii to odwołanie do silnego insightu konsumenckiego, związanego z pożyczaniem od rodziny. Ta forma pożyczki jest kusząca, bo nie wiąże się z odsetkami. Wiąże się jednak z czymś znacznie gorszym - zaciągnięciem długu wdzięczności, który często trwa dłużej niż spłacanie pożyczki. Na tym tle zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest pożyczka z banku, bo „pożyczasz pieniądze i tylko pieniądze jesteś winien”. Największą wartością tej kampanii był głęboki insight dotyczący długu wdzięczności, pokazany na poruszających przykładach. Sytuacja, w której babcia rości sobie prawo do wyboru imienia wnuka z powodu pożyczonych w przeszłości pieniędzy jest nie do zaakceptowania przez większość ludzi, a zwłaszcza tych aspirujących i ceniących niezależność. Efekt kampanii ING Bankowi Śląskiemu udało się z sukcesem wejść na rynek pożyczek, przełamać negatywny trend sprzedażowy, a nawet osiągnąć większą dynamikę sprzedaży niż rynek! I to mimo dużego clutteru i silnej konkurencji! Dzięki obranej strategii komunikacji i głębokiemu życiowemu insightowi udało nam się stworzyć bardzo angażującą emocjonalnie kampanię i przekonać wybraną grupę docelową do „Pakietu 5000 zł”. A to wszystko w charakterystycznym dla ING stylu!