ŻYWIEC 0,0%: Kampania machine learning

  • Klient Grupa ŻYWIEC
  • Branża Napoje bezalkoholowe
  • Rok produkcji 2020
  • Produkt Kampania machine learning
  • Kategorie Experiental marketing, Reklama Digital, Reklama interaktywna, Reklama mobilna, Media Interaktywne, Technologia, Media, Kampania, Technology & innovation, Media, kultura i rozrywka, Napoje alkoholowe, Content

Jak sobie zaśpiewasz, tak się napijesz Żywca 0,0%! Zbudowaliśmy mechanikę nowatorskiej kampanii, w której sztuczna inteligencja oceniała jakość śpiewanego utworu i decydowała o przyznaniu nagrody. Wykorzystaliśmy voice recognition i machine learning. Twórcy letniej kampanii marki Żywiec 0,0%...

Jak sobie zaśpiewasz, tak się napijesz Żywca 0,0%! Zbudowaliśmy mechanikę nowatorskiej kampanii, w której sztuczna inteligencja oceniała jakość śpiewanego utworu i decydowała o przyznaniu nagrody. Wykorzystaliśmy voice recognition i machine learning. Twórcy letniej kampanii marki Żywiec 0,0% sięgnęli po utwór „The Final Countdown”. W spocie reklamowym zamiast lidera zespołu Europe refren piosenki nucą wychodzący z biura pracownicy, odpoczywający nad rzeką przyjaciele, studenci w bibliotece, a nawet pływający wśród rafy koralowej żółw. Słynne „TURURURU” stało się hymnem na cześć letniego czasu umilanego bezalkoholowym Żywcem. Naszym zadaniem stało się zbudowanie kampanii wirtualnej, która umocni przesłanie kampanii i zaangażuje użytkowników. Zbudowaliśmy mechanikę konkursu internetowego, którego uczestnicy śpiewali „TURURURU” z utworu „The Final Countdown”. O wygranej rozstrzygał algorytm, który analizował precyzję wykonania piosenki i decydował o przyznaniu nagrody: kodu uprawniającego do bezpłatnego odbioru piwa Żywiec 0,0% lub jego zakupu z 50-procentową zniżką. W ramach przygotowań do akcji stworzyliśmy prototyp, który zebrał próbki wykonań od grupy testowej. To materiał wyjściowy, którym nakarmiliśmy algorytm. Działając na zasadzie machine learning nauczył się on rozpoznawać frazy „TURURURU”. W podobny sposób działają Alexa i Siri, które uczą się reagować na komendy głosowe. Po etapie uczenia algorytm był gotowy, by oceniać uczestników konkursu. Został więc podpięty pod aplikację konkursową, dostępną w internecie. Żeby usprawnić jej działanie, wykorzystaliśmy technologię przetwarzania głosu w locie, bez przesyłania go na serwer. Dzięki temu uczestnicy od razu widzieli, czy śpiewają rytmicznie. Pomagała w tym animacja napełniającej się butelki Żywca 0,0% – gdy śpiewający trafiali w odpowiednie dźwięki, poziom piwa w niej wzrastał. Stronę stworzyliśmy we współpracy z agencjami: TWIN .digital collective i Feeders Agency.