VOGUE POLSKA: Aplikacja mobilna

  • Klient Vogue Polska
  • Branża Moda
  • Rok produkcji 2020
  • Produkt Aplikacja mobilna
  • Kategorie Identyfikacja wizualna, Kampanie interaktywne, Kampanie zintegrowane, Projektowanie graficzne, Personalizacja, Design, Digital, Media, Kampania, Uroda i pielęgnacja, Artykuły nieżywnościowe

Rozbudowaliśmy cyfrowy świat Vogue Polska! Aplikacja mobilna, którą stworzyliśmy dla jednej z największych marek lifestylowych świata, jest dostosowana do szybkiego tempa życia czytelników pisma. Nie tylko udostępnia im unikatowe treści, ale również dostarcza nowych doświadczeń online. „Vogue” to...

Rozbudowaliśmy cyfrowy świat Vogue Polska! Aplikacja mobilna, którą stworzyliśmy dla jednej z największych marek lifestylowych świata, jest dostosowana do szybkiego tempa życia czytelników pisma. Nie tylko udostępnia im unikatowe treści, ale również dostarcza nowych doświadczeń online. „Vogue” to biblia mody. Przez 120 lat swego istnienia tytuł ewoluował wraz ze zmianami na rynku produktów lifestylowych i luksusowych, ale i rozwojem mediów. Kiedyś dostępny tylko na papierze, doczekał się wreszcie wersji cyfrowej. Mieliśmy w tym swój udział. Aplikacja mobilna Vogue Polska, którą stworzyliśmy, zdobyła nagrodę Mobile Trends 2019 w kategorii Czas wolny. Głównym celem aplikacji było ulepszenie doświadczeń online, stworzenie i udostępnienie nowych, unikatowych treści i dostosowanie do szybkiego tempa życia czytelników. Aplikacja ma zapraszać do świata Vogue, angażować i utrwalać relację z użytkownikami, m.in. dzięki personalizacji treści, możliwości kolekcjonowania ulubionych zdjęć i artykułów oraz wygodnemu dostępowi do lookbooków, prenumeraty i podcastów. UX każdej z funkcjonalności stanął na pierwszym miejscu. Wspólnie ze Sparing Digital zorganizowaliśmy warsztaty, podczas których przy użyciu wybranych metod Design Sprint zaprojektowaliśmy wraz z klientem kluczowe funkcjonalności aplikacji. Korzystaliśmy m.in. z takich metod jak szalone ósemki, szybkie prototypowanie czy storyboarding. Niektóre z rozwiązań, jakie powstały podczas warsztatów: shake to discover – lista spersonalizowanych treści po potrząśnięciu telefonem, swipe to save – dodawanie artykułów do zakładki Ulubione, dark & light mode – zmiana layoutu aplikacji, jako element personalizacji aplikacji i zapewnienie komfortu podczas czytania przy słabym oświetleniu, kompozycja nawigacji – szybki dostęp do prenumeraty, lookbooka oraz ulubionych artykułów i zdjęć, player podcastów – z wygodną nawigacją i przewijaniem między nagraniami. Oprócz rozwiązań UX-owych kluczową rolę odegrał UI, który jest spójny z minimalistyczną stylistyką portalu vogue.pl i wydania drukowanego. Layout nie konkuruje z treścią o uwagę – obraz i teksty są głównymi bohaterami. W aplikacji panuje czytelność i użyteczność bez utraty stylowego charakteru. Nasz zespół programistyczny odpowiadał w pełni za stworzenie frontendu aplikacji (wraz z animacjami), a następnie spięcie go z backendem. Aplikacja została wdrożona w technologii React Native z dwustopniowym procesem testów. Pracowaliśmy w podejściu Agile’owym, w tygodniowych sprintach, które kończyliśmy wspólnym spotkaniem statusowym z udziałem wszystkich uczestników procesu: klienta oraz zespołu backend, UX i UI. Project Manager w naszym zespole koordynował procesy prac UX, UI, testów i developmentu. Aplikacja Vogue Polska była drugą najczęściej pobieraną z App Store i Google Play aplikacją już w dniu jej premiery. Po trzech miesiącach utrzymywała się w pierwszej dziesiątce. Obecnie kontynuujemy prace nad dalszym rozwojem aplikacji Vogue Polska.