Dbaj o naturę tak, jak natura dba o Ciebie.

  • Klient Żywiec Zdrój S.A.
  • Branża FMCG
  • Rok produkcji 2015
  • Produkt Żywiec Zdrój
  • Kategorie Ambient Advertising, Akcje specjalne, Kampanie społeczne i CSR, Opakowania

W ramach kampanii 360° „Dbaj o naturę tak, jak natura dba o Ciebie”, prowadzonej przez Żywiec Zdrój, powołaliśmy do życia niestandardowy projekt, którego celem było uświadomienie Polakom, jak ważne jest segregowanie pustych opakowań, w perspektywie dbania o naturę. W kampanii wykorzystany został...

W ramach kampanii 360° „Dbaj o naturę tak, jak natura dba o Ciebie”, prowadzonej przez Żywiec Zdrój, powołaliśmy do życia niestandardowy projekt, którego celem było uświadomienie Polakom, jak ważne jest segregowanie pustych opakowań, w perspektywie dbania o naturę. W kampanii wykorzystany został kontekst wakacyjnego odpoczynku na plaży. Taki dobór lokalizacji gwarantował nam dużą liczbę osób w sezonie turystycznym oraz ogromne ilości pustych opakowań po napojach. Osoby odpoczywające często nie sprzątają po sobie, więc chcieliśmy dać im impuls do zmiany zachowania, ale zrobić to w taki sposób, żeby każdy mógł się zaangażować w nasze działanie z własnej nieprzymuszonej woli. Przyświecała nam zasada, im prościej, tym lepiej. W miejscowości Hel, na plaży miejskiej od strony morza, w dniach 17-23 sierpnia 2015 roku, ustawiliśmy specjalny nośnik składający się z dwóch kontenerów, postawionych jeden na drugim. W dolnym kontenerze umieściliśmy dwa zestawy sprzężonych ze sobą automatów. Po raz pierwszy w Polsce połączyliśmy automat do revers vendingu z automatem vendingowym. Pierwszy służył do wrzucania pustych opakowań, a drugi do obioru pełnych butelek wody Żywiec Zdrój. Urządzenia zostały przez nas skomunikowane w najprostszy możliwy sposób, nie wymagający żadnej aktywności ze strony konsumenta, po za wrzuceniem pustego opakowania, które uruchamiało automatycznie wydanie pełnej i zimnej butelki wody Żywiec Zdrój o pojemności 0,5 litra. Na górnym kontenerze zamocowany został ekran LED o powierzchni 16 m², na którym emitowane były materiały reklamowe spójne z kampanią. W ciągu 7 dni poddanych recyclingowi zostało 13 615 pustych opakowań, a automaty vendingowe wydały 13 615 pełnych butelek. Zwrócono 10 107 opakowań PET, 1427 puszek aluminiowych oraz 186 butelek szklanych. Nie tylko z naszej plaży zniknęły puste opakowania, ale też ze wszystkich pozostałych otaczających miejscowość Hel, która w trakcie naszej kampanii była jednym z najczystszych miejsc polskiego wybrzeża.