Metafen. Można inaczej

  • Klient Polpharma
  • Branża Leki i suplementy diety
  • Rok produkcji 2013
  • Produkt Metafen
  • Kategorie Kampanie interaktywne, Reklama Digital, Reklama Film/TV, Reklama interaktywna

Jest to jedna z największych kampanii video realizowanych w branży farmaceutycznej w Polsce. Za pomysł strategiczno-kreatywny i realizację odpowiada agencja K2, natomiast strategią, planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja mediowa K2 Media. Tło i pomysł: Komunikacja leków przeciwbólowych...

Jest to jedna z największych kampanii video realizowanych w branży farmaceutycznej w Polsce. Za pomysł strategiczno-kreatywny i realizację odpowiada agencja K2, natomiast strategią, planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja mediowa K2 Media. Tło i pomysł: Komunikacja leków przeciwbólowych skupia się na utartym schemacie udawania bólu, który natychmiast mija po zażyciu reklamowanego leku. Postanowiliśmy zmierzyć się z tym mitem reklamując Metafen. Metafen, jako pierwszy lek przeciwbólowy na polskim rynku, łączy w swoim składzie dwie wiodące substancje przeciwbólowe: ibuprofen i paracetamol. Postanowiliśmy pokazać, że można inaczej walczyć z bólem i można też inaczej reklamować się w tej kategorii produktów. Realizacja: Działania, prowadzone są wokół hasła „Można inaczej”, skupione są na platformie Tumblr: http://metafen.tumblr.com/. Pomysł K2, skierowany do młodej grupy docelowej, przełamuje dotychczasowy sposób komunikacji reklamowej farmaceutyków Zrezygnowaliśmy z odgrywania udawanego bólu w reklamie. Mówi wprost, że po lek sięga się tylko wtedy, gdy czuje się rzeczywisty ból i nie oszukujemy, że tabletki odmieniają życie, tak jak to się dzieje w popularnych reklamach konkurencji. Ogólnokrajowa kampania video, zaplanowana przez zespół K2 Media, jest realizowana z wykorzystaniem m.in. kreacji rich mediowych na portalach horyzontalnych, angażujących rozwiązań video na YouTube. Reklamy typu pre-roll są emitowane m.in. na internetowych stronach rozgłośni radiowych i telewizyjnych oraz w wybranych serwisach lifestylowych w postaci innowacyjnych rozwiązań z pogranicza rich media oraz digital TV. Jest to jedna z największych kampanii video realizowanych w branży farmaceutycznej w Polsce. Filmy na You Tube osiągnęły już 2,7 mln odsłon. Filmy na You Tube osiągnęły już ponad 2,7 mln odsłon, a stronę na tumbrl.com odwiedziło ponad 300 UU, dodatkowo uzyskaliśmy efekty: - 300 000 tysięcy unikalnych użytkowników tumblr - Ponad 11 300 000 tyś. obejrzeń filmów (w tym 2700 000 tyś. obejrzeń na youtube) - Ponad 26 000 godzin kontaktu z marką - 2x wyższa klikalność kampanii od średniej rynkowej - 97% pozytywnych ocen spotów http://www.k2.pl/#!/pl/realizacje/element/metafen/