Windows 8 i twoje pasje

  • Klient Microsoft
  • Branża Inne
  • Rok produkcji 2013
  • Produkt Windows 8
  • Kategorie Akcje specjalne, Event marketing, Kampanie interaktywne, Kampanie zintegrowane, Product placement, Reklama Digital, Reklama interaktywna, Reklama w mediach społecznościowych, Strategia zintegrowana

Wyzwanie: Windows 8 otwiera nową erę doświadczeń z systemami operacyjnymi. Łączy pracę na urządzeniach dotykowych oraz tradycyjnych i pozwala użytkownikom za pomocą funkcji realizować swoje pasje Wyzwaniem naszej kampanii było pokazanie tych cech w sposób inspirujący i angażujący konsumentów,...

Wyzwanie: Windows 8 otwiera nową erę doświadczeń z systemami operacyjnymi. Łączy pracę na urządzeniach dotykowych oraz tradycyjnych i pozwala użytkownikom za pomocą funkcji realizować swoje pasje Wyzwaniem naszej kampanii było pokazanie tych cech w sposób inspirujący i angażujący konsumentów, mimo że technologia i komunikowanie realizacji pasji przez system operacyjny nie jest łatwym tematem Idea: Aby osiągnąć zaangażowanie w naszą komunikację postanowiliśmy ją powiązać kontekstowo i kontentowo z najważniejszymi pasjami naszej grupy docelowej: Muzyką i Modą. Użytkownicy śledząc treści związane ze swoimi pasjami naturalnie poznawali nowatorskie funkcje Windows 8. Opowiadanie o technologii w kontekście mody i muzyki jest nie tylko innowacyjne i zgodne z trendami w komunikacji, ale co najważniejsze staje się tematem lekkim i pokazuje Windows 8 jako produkt wszechstronny. W obszarze muzyki wykorzystaliśmy platformę mediową ESKA i muzyczną stację telewizyjną VIVA. Pasję do mody wspieraliśmy w kanałach tematycznych Discovery oraz nawiązaliśmy współpracę z projektantem mody Łukaszem Jemiołem i TVN. Innowacja: TV/ESKA TV: W ESKA TV po raz pierwszy w historii zintegrowaliśmy oprawę graficzną programów stacji z komunikatem reklamowym. W czołówkach programów: Gorąca20, HotPlota i ESKA Games pokazaliśmy funkcje i aplikacje systemu związane z tematyką tych programów. Dodatkowo ulokowaliśmy produkt w programach ESKA TV w naturalny sposób wiążąc przekaz reklamowy z kontekstem każdego z programów Social Media/ESKA fanpage: Na fanpage’u Radia ESKA stworzyliśmy innowacyjną aplikację, za pomocą której słuchacze mogli poznać od strony prywatnej DJ’ów. Aplikacja prezentowała wybrane funkcje systemu, dzięki czemu każdy z DJ’ów mógł dostosować jej wygląd zgodnie ze swoimi potrzebami i podzielić się z użytkownikami swoim unikalnym, nie udostępnionym nigdzie indziej kontentem (zdjęcia, filmy, wpisy). Jednocześnie w ramach swoich programów na antenie radia DJ’e animowali konkursy związane z umieszczonym w aplikacji kontentem. TV/VIVA: Ulokowaliśmy produkt w programach muzycznych stacji VIVA. Aby pokazać Windows 8 w działaniu i naturalnie wprowadzić go w formułę programu zastosowaliśmy innowacyjny, pierwszy raz wykorzystany na antenie sposób montażu. Programy były nagrywane z 2 kamer jednocześnie, a następnie zapis zmontowany w postaci podzielonego ekranu. Dzięki temu pokazaliśmy system w nowym, ciekawym formacie, prezentując w pełni jego wybrane funkcje. TV/DD TVN: Nawiązaliśmy współpracę z bardzo znanym polskim projektantem mody Łukaszem Jemiołem. Umieściliśmy w programie Dzień Dobry TVN 3 minutowy felieton „dzień z życia Łukasza”, w którym pokazywał jak wygląda jego zwyczajny dzień. W ramach felietonu pokazywaliśmy jak funkcje i aplikacje Windows 8 wspierają pracę projektanta. W efekcie powiązaliśmy produkt z kontekstem programu. TV/IPM: Na antenie stacji TLC umieściliśmy plansze sponsorskie IPM powiązane kontekstowo w programami, przy których były emitowane. Plansze pokazywały funkcje produktu, a przekaz na planszy odwoływał się do mody – tematyki programów. Działania niestandardowe były poparte komunikacją w TV, Digital, OOH (Digital Signage) Wyniki: Windows 8 otwiera nową erę komputerów. Taka też musiała być kampania. Udało Nam się pokazać w sposób przebojowy i inspirujący, że Windows 8 oferuje wachlarz funkcji i wspiera realizację pasji każdego użytkownika. Przeprowadziliśmy kampanię wykorzystując obecne trendy w komunikacji, angażując autorytety i w efekcie stworzyliśmy modę na produkt.