Strona używa cookies (ciasteczek) w celu personalizacji reklam. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Vidaron to marka impregnatów, lakierobejc oraz innych produktów do pielęgnacji drewna, lider wyznaczający standardy jakości w branży, dzięki doświadczeniu i wykorzystywaniu nowoczesnych technologii. Ustalona pozycja na rynku wymaga ciągłego monitorowania potrzeb i oczekiwań odbiorców. Problemem, na...
Vidaron to marka impregnatów, lakierobejc oraz innych produktów do pielęgnacji drewna, lider wyznaczający standardy jakości w branży, dzięki doświadczeniu i wykorzystywaniu nowoczesnych technologii. Ustalona pozycja na rynku wymaga ciągłego monitorowania potrzeb i oczekiwań odbiorców. Problemem, na który natrafiają użytkownicy kategorii, jest „fachowy” sposób komunikowania informacji, niezrozumiały dla niezapoznanych szczegółowo z tematem pasjonatów-amatorów. Naszym celem było zatem zaprojektować opakowanie Vidaronu, które będzie jasno wskazywać, do czego jest przeznaczony produkt, ułatwiać wybór i niwelować obawy użytkowników.
Funkcjonalne rozwiązania
Aby osiągnąć zamierzony cel, podeszliśmy do zadania kompleksowo, tworząc szereg funkcjonalnych rozwiązań. Jednym z nich jest przejrzysty system ikonograficzny, nie pozostawiający wątpliwości co do przeznaczenia artykułu. Najważniejsze cechy Vidaronu potwierdzające jakość, takie jak 6-letnia gwarancja, wskazane zostały w formie tarczy w widocznym miejscu na froncie opakowania. Kolejny istotny benefit, tym razem dotyczący użytkowania, umieściliśmy w przyciągającym wzrok panelu po drugiej stronie. Formę ikon przybrały instrukcje na odwrocie opakowania, które pozwalają konsumentowi na szczegółowe zapoznanie się z produktem w momencie stosowania.
Przejrzysta architektura marki
Uporządkowaniu została poddana architektura marki, oparta na kodach kolorystycznych, które w pewnym stopniu już funkcjonowały w świecie Vidaronu. W ten oto sposób impregnaty przybrały metalizowane odcienie zieleni, lakierobejce – brązów, a lakiery – fioletów i granatów, by ułatwiać użytkownikom nawigację po kategoriach. Dodatkowymi wyróżnikami kolorystycznymi stały się panele informujące o nazwie i rodzaju, które nie pozwalają na przeoczenie poszukiwanego produktu na półce sklepowej. Finalnie wszystkie artykuły Vidaronu zyskały spójną warstwę informacyjną – z jednakową siłą komunikowane są te same wartości, maksymalnie uwypuklając różnice w działaniu, przeznaczeniu i efekcie. Dodatkowo wzmocniliśmy status Vidaronu jako eksperta i lidera wyznaczającego trendy w kategorii, pozycjonowanego jako marka prestiżowa, produkująca towary najwyższej jakości.