InPost rebranding

  • Klient InPost Sp. z o.o.
  • Branża Inne
  • Rok produkcji 2020
  • Produkt InPost
  • Kategorie Identyfikacja wizualna, Projektowanie graficzne, Reklama Digital, Reklama interaktywna, Serwisy internetowe, Insight, Design, Digital, Branded content, Usługi, Brand Experience, Digital&Mobile, Formaty mediowe lub reklamowe, Doradztwo strategiczne

INNOVATION SIMPLY DELIVERED. InPost to firma kurierska, która kilkanaście lat temu rzuciła wyzwanie Poczcie Polskiej, krajowemu monopoliście pocztowemu i zasłynęła jako innowator w swojej branży. Z biegiem lat firma dojrzała. Obecnie jej model biznesowy opiera się na klasycznych usługach...

INNOVATION SIMPLY DELIVERED. InPost to firma kurierska, która kilkanaście lat temu rzuciła wyzwanie Poczcie Polskiej, krajowemu monopoliście pocztowemu i zasłynęła jako innowator w swojej branży. Z biegiem lat firma dojrzała. Obecnie jej model biznesowy opiera się na klasycznych usługach kurierskich i dostarczaniu paczek do paczkomatów. To największy operator tych ikonicznych maszyn w Polsce, z siecią ponad 5000 urządzeń. Choć InPost nadal wprowadza nowe usługi i innowacyjne rozwiązania logistyczne, to wizerunkowo bardzo się ustatkował. Zadaniem Dragon Rouge było przywrócenie InPostowi oblicza odważnego innowatora oraz wzbudzenie w marce dynamicznej energii, zazwyczaj kojarzonej ze start-upami. THINKING OUT OF THE BOX. Zaczęliśmy od zdefiniowania nowej idei marki „out of the box”. Od początku wydawała się idealna dla firmy słynącej z innowacyjnych sposobów dostarczania paczek (… delivering boxes). Nie mogliśmy ingerować w logo, dlatego skupiliśmy się na wykreowaniu nowego, odważnego i nieszablonowego (sharp, crispy) języka wizualnego. Jego centralnym elementem była Paczucha, brand hero marki, która zestarzała się wraz z jej wizerunkiem. Odesłaliśmy Paczuchę do nadawcy (if you know what I mean), wprowadzając na jej miejsce nową postać – Mata. Przejął obowiązki starej bohaterki, stając się nową twarzą InPost. Mat to kwintesencja nowego charakteru reprezentowanej przez siebie marki. Ma magnetyczną osobowość, wzbudza zaufanie, zna się na technologiach i załatwia rzeczy tak prosto jak tylko się da. Tego miłego gościa można odnaleźć w niemal każdej nowej reklamie InPostu. POSITIVE SPIRIT AND VISUAL COURAGE. Choć marka pozostała jak dotychczas żółto – czarna to istotnie zmienił się jej charakter. Ma być ciekawie i odważnie. Duża w tym zasługa nowej, kinetycznej typografii, niestandardowo aplikowanej np. na nowych strojach zaprojektowanych dla kurierów. Inspiracją były raczej trendy modowe, niż robocze ubrania… WALK YOUR TALK. Najważniejszą zmianą jest jednak wpływ, jaki nowa tożsamość wywarła na kulturze organizacyjnej firmy. Znowu mogliśmy poczuć, że InPost jest na właściwym torze. Spójny w formie i w działaniach. Innowator, który się nie zatrzymuje. NAGRODY. ZŁOTO na Transform Awards Europe 2021 w kategorii: Best visual identity from the transport and logistic sector