Strona używa cookies (ciasteczek) w celu personalizacji reklam. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
CHALLENGE Kasztelan to piwo pochodzące z należącego do CarlsbergA - regionalnego browaru Sierpc. Większość Polaków kojarzy markę dzięki wariantowi Niepasteryzowanemu, który parę lat temu przedostał się do mainstreamowej świadomości na fali rosnącej popularności tego gatunku piw. Niestety wraz z...
CHALLENGE Kasztelan to piwo pochodzące z należącego do CarlsbergA - regionalnego browaru Sierpc. Większość Polaków kojarzy markę dzięki wariantowi Niepasteryzowanemu, który parę lat temu przedostał się do mainstreamowej świadomości na fali rosnącej popularności tego gatunku piw. Niestety wraz z przeminięciem mody na świeże piwa niepasteryzowane, marka zaczęła tracić udziały w rynku. Wśród lokalnej społeczności Sierpca to jednak nie Kasztelan Niepasteryzowany cieszył się największym uznaniem i szacunkiem. Mieszkańcy miasteczka najchętniej sięgali po podstawowy wariant Kasztelana – piwo Jasne Pełne, które uważane było za dobre i w rozsądnej cenie. Niestety – w kontraście do wysokiej jakości trunku – język wizualny opakowania zestarzał się i nie miał potencjału do tchnięcia nowego życia w markę. Dragon Rouge otrzymał zatem zadanie rewitalizacji marki a Fundamentem nowego wizerunku miały być regionalizm i lokalna siła Kasztelana Jasnego Pełnego. DESIGN STRATEGY & SHAPE: W pokłosiu craftowej rewolucji, która przetransformowała w ostatnich latach polski rynek piwa oczekiwania konsumentów względem marek piwnych znacząco wzrosły. Wiedzieliśmy, że kluczem do efektywnego pozycjonowania Kasztelana jako piwa regionalnego jest autentyczność i odważna narracja, bez których to marka nie wybije z tłocznej kategorii. Bez Sierpca nie byłoby Kasztelana. Dlatego tożsamość marki musiała nawiązywać do historii Sierpca. Wierzyliśmy, że jeśli uda nam się zaprojektować brand autentyczny dla osób, które tworzą Kasztelana – mieszkańców Sierpca - to uwierzy w niego również reszta Polaków. Chcieliśmy stworzyć design bez udawania, bez owijania w bawełnę, bez nadmiernego komplikowania. Jednocześnie zależało nam na maksymalnym wykorzystaniu lokalności Sierpca. Oznaczało to wykreowanie nowych assetów wizualnych marki inspirowanych miasteczkiem, jego lokalną kulturą i historią. Ignition: Nasza strategia opierała się na tezie „lokalne znaczy autentyczne”. Doskonale wyraża ją hasło użyte w kampanii TV Kasztelana: „Racz Waść Wpaść”. Zwrot na poziomie języka łączy historię ze współczesnością. Takie właśnie połączenie tradycji i współczesnych kodów piwnych udało nam się uzyskać tworząc nowe opakowanie Kasztelana. Przeprojektowaliśmy logotyp oraz dodaliśmy deskryptor „Duma Browaru Sierpc”, aby podkreślić lokalne pochodzenie Kasztelana. Stworzyliśmy unikatowy herb inspirowany godłem Sierpca i uzyskiwanymi lokalnie składnikami piwa (jęczmień dwurzędowy, woda, chmiel i oczywiście browarnicza tradycja). Transformacji uległa również sama ikona marki – Kasztelan. W miejsce dotychczasowej ilustracji powstała rycina Kasztelana wykonującego gest zachęcającego toastu. Kształt wykrojnika etykiety został zainspirowany lokalną sierpecką architekturą. Marka otrzymała również dystynktywny styl typograficzny inspirowany starymi etykietami, a Tekst został skomponowany jak zaproszenie lub reklama w dawnym stylu. Aby unowocześnić wygląd marki zastosowaliśmy unikalne połączenie kunsztu (inspiracja haftem) i bogatych, romantycznych form organicznych, które mogą być stosowane we wszystkich punktach styku z konsumentami zapewniając marce dystynktywność.