HEINEKEN: Web development kampanii

  • Klient Grupa Żywiec
  • Branża Napoje alkoholowe
  • Rok produkcji 2022
  • Produkt Web development kampanii
  • Kategorie Identyfikacja wizualna, Media Interaktywne, Media, kultura i rozrywka, Napoje alkoholowe, Formaty mediowe lub reklamowe

Czterech projektantów i cztery projekty kartek. Tysiące użytkowników i tysiące autorskich życzeń. Oto jak wspólnie z TWIN .digital collective, pomogliśmy Heinekenowi w celebrowaniu świąt Bożego Narodzenia. Świąteczne szaleństwo marketingowe startuje w Polsce zaraz po Zaduszkach. Przygotowania do...

Czterech projektantów i cztery projekty kartek. Tysiące użytkowników i tysiące autorskich życzeń. Oto jak wspólnie z TWIN .digital collective, pomogliśmy Heinekenowi w celebrowaniu świąt Bożego Narodzenia. Świąteczne szaleństwo marketingowe startuje w Polsce zaraz po Zaduszkach. Przygotowania do niego marketerzy rozpoczynają jednak kilka miesięcy wcześniej. Warto, bo stawka jest ogromna. W 2021 r. statystyczny Polak wydał na Boże Narodzenie ponad 1100 zł. Największy udział w koszyku stanowiły prezenty i żywność (każdy z segmentów po ok. 40 proc.). W tej ostatniej kategorii mieszczą się też napoje alkoholowe. A ich sprzedaż w grudniu jest o niemal 30 proc. wyższa niż w innych miesiącach roku. Choć na polskich stołach w Boże Narodzenie króluje wódka i wino, coraz większy udział w grudniowym szaleństwie zakupowym ma też piwo. Heineken zaproponował fanom prostą, bożonarodzeniową zabawę. Bez paragonów, losowań czy kodów. Wystarczyło wejść na stronę, wybrać wirtualną kartkę pocztową, zaadresować do przyjaciela i wpisać oryginalne życzenia. Należało wykazać się lekkim piórem, kreatywnością i dobrym humorem. Najlepsze dedykacje marka nagradzała świątecznymi kartonami Heinekena, zawierającymi 15 butelek piwa. Nagrodę otrzymywał autor życzeń i adresat. Do zestawu dołączona była drukowana kartka z życzeniami, wybrana przy zgłoszeniu spośród wzorów stworzonych na potrzeby kampanii przez polskich artystów: Beatę Śliwińską BARRAKUZ, kaisu_tv, Magdalenę Koźlicką oraz Michała Loba. Na potrzeby świątecznej kampanii Heinekena zbudowaliśmy stronę internetową. Jej projekt dostarczyło studio TWIN .digital collective. Współpracowaliśmy bardzo blisko, by określić możliwości techniczne, wybrać elementy animacyjne czy pomóc w doborze właściwych rozwiązań IT. Jesteśmy pixel perfect, więc odwzorowując projekt, dbaliśmy o najdrobniejszy szczegół graficzny. Odpowiadaliśmy też za właściwe działanie systemów analitycznych, dostarczających klientowi i domom mediowym rzetelnych danych o wynikach kampanii. W akcji udział wzięło ponad 150 tys. unikalnych użytkowników.